Direktlänk till inlägg 2 juli 2015

Vad fan hände, del 4

Av ella - 2 juli 2015 05:09

Det var sent och månskenet lyste som strålkastare på en justin biber konsert mot handtaget till dörren hem, jag andades in och tryckte långsamt ner handtaget, jag gick in och mamma kom springandes ut i hallen, hon kramade mig och sa lättat Elvira. Även fast jag redan hade dåligt samvete knuffade jag bara iväg henne och gick upp för trappan och till vänster in till mitt rum, jag låste dörren efter mig, det var faktiskt den första gången som jag gjorde det, jag hade aldrig behövt förut, mina föräldrar hade alltid litat på mig och gett mig ett privatliv men nu orkade jag bara inte ta risken att dom skulle komma in och försöka snacka med mig. Jag gick och satte på platt tv:en på väggen och la mig sedan snett över sängen för att se den bra. Nu efteråt var det väldigt dumt att ha tv:en i hörnet av mitt rum istället för framför sängen men det var mycket snyggare så här. Jag bläddrae bland kanalerna men det fanns inget bra, james bond var ju bara om sex och si-fi var bara skumt så jag bestämde mig för att stänga av tv:en och fixa i min smink låda.
Hela kvällen försökte jag hålla mig sysselsatt så att jag inte skulle tänka på allt som hänt men det här var en av dem få gånger som mitt rum var städat så det var rätt svårt, det fanns inget bra på tv, jag hade inte nått att städa och mitt nintendo var nere och alla spammade min mobil, det mesta var kommentarer och hat men några få jag hade sett var snälla men jag hade ingen lust att öppna mobilen och kolla på någon av alla smsen det kändes bara för jobbigt, som att springa ett maraton i vatten, som att om jag försökte skulle jag dö men ändå känna all smärta.
Jag höll på att sortera alla mina böcker och filmer i trähyllorna på väggen ovanför sängen, det var en såndär "mordern" bokhylla som var i ett typ sicksack mönster ni vet en sån som finns i sims med tre hyllor. Jag hade tagit ur allt ifrån hyllan och lagt dom i en stor hög på sängen och höll nu på att gå igenom vilka jag ville ha i mitt rum eller inte, jag hade nästan glömt vilket stort fan jag var av emmy böckerna. Mitt i högen med böcker och filmer såg jag något som inte passade in, det var glittrigt och väldigt tjejigt, inte som något omslag jag någonsin sett. Jag tog fram boken ifrån högen och pep till när den började spela "TTYLXOX" det var nu jag insåg att det var min gamla dagbok jag höll i, det var en rosa bok med glitter och på framsidan var det en hundvalp också, på hundvalpens öra var den en knapp som började spela låten "TTYLXOX" om tröck där. Jag hade aldrig skrivit dagbok eller ens velat men jag hade blivit kär i boken och bara varit tvungen att ha den.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ella - 6 juli 2015 08:44

Jag vet inte vad som hände med mig men på en sekund ändrades allt från att jag aldrig skulle skriva dagbok till att jag skulle. Jag gick till mitt skrivbord som var på andra sidan mitt lilla rum och hämtade en mörklila glitter penna och satte mig i s...

Av ella - 26 juni 2015 19:56

Han var tyst en lång stund sen sa han med låg röst "f-förlåt de-det var dumt" han vände sig om och gick fort därifrån och till min egen förvåning sprang jag efter honom, jag stoppade honom även fast han försökte gå förbi mig och sa "vi glömmer att de...

Av ella - 21 juni 2015 12:53

Filip satte sig bredvid mig på klippan och jag kände hur några tårarna långsamt började rinna ner för mina kinder, jag såg hur han tvekade lite innan han la armarna runt mig och jag kunde inte hålla tårarna inne nå längre, bara fler och fler började ...

Av ella - 20 juni 2015 17:21

Jag var trött och anfådd men jag stannade inte, jag fortsatte springa, fortsatte springa så fort jag kunde ifrån alla skratten. Jag sprang och sprang, igenom den täta skogen, jag kollade inte bakåt även fast jag ville jag bara sprang, ända tills jag ...

Av ella - 19 juni 2015 20:59

tjoo alla, på den här bloggen kommer jag att lägga ut noveller jag skriver. jag kommer antagligen att läga ut del för del och oregelbundet eftersom jag gör annat än att bara skriva. jag är bara 13 år så skriver kanske inte så bra men ni behöver inte ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards