Direktlänk till inlägg 6 juli 2015

Vad fan hände, del 5

Av ella - 6 juli 2015 08:44

Jag vet inte vad som hände med mig men på en sekund ändrades allt från att jag aldrig skulle skriva dagbok till att jag skulle. Jag gick till mitt skrivbord som var på andra sidan mitt lilla rum och hämtade en mörklila glitter penna och satte mig i sängen igen, jag öppnade dagboken och började skriva....

" 11/6-15, ähhmm hej alltså jag är inte så bra på det här med dagbok så tänker bara skriva mina tankar och när jag behöver skriva av mig så aa vi kör.
Idag var det skolavslutning och allt gick bokstavligen åt helvete, typ hälla bensin och tända eld på mig skulle gått bättre. Men iallafall hade jag hade sett fram emot den här dagen i flera månader, dels för det var skolavslutning men mest för det som skulle hända efter på våran skolas efter fest. Det var på stranden och man skulle få göra lite vad man ville typ bada och fika/äta men vi skulle oxå ha en uppvisning typ där lärarna hade valt en represetant från deras ämne som skulle visa/ göra något som hade med ämnet att göra. Men av någon andledning valde både bild och idrottsläraren mig, till idrotten skulle jag dansa/gymnastik och till bilden skulle jag visa en teckning jag gjort okej de var typ ointressant fakta ba för att veta hur allt började men till själva händelsen, först skulle jag dansa eller visa ett gymnastik numer kalla det vad du vill men först så började människor snacka om min kropp, jag vet att jag inte är lika smal som dom andra men tycker inte att jag ä så fet men aa först snacka dom ju bara men gjorde bort mig totalt genom och lyssna på vad alla sa istället för att fokusera på stegen så när jag skulle stå på händer så råka jag luta mig bakåt istället för framåt när ja skulle ställa mig upp igen men var ju inte så illa förrän när jag precis ställt mig upp halkade och satt där på röven och försökte låssas som det var meningen samtidigt som alla garvade och dom "populära" tjejerna skulle gö en stor grej av det men brydde mig inte så mycket förrän det som kom efter, efter alla andra gjort de dom skulle och dom skulle visa min teckning och alla fick se en utsmetad sak och där nån skrivit "bitch" över hela. assåå orkar inte nån avundsjuk jävel förstörde min teckning och den hade blivit så bra så vart skitsur och sprang därifrån och det var inte allt Filip kysste mig, orkar inte gå in på det nu men skriver mer senare<3"

Jag la dagboken och pennan på golvet bredvid sängen och bara låg där och kollade upp i taket, jag kände mig tom, som när man tagit bort tex alla bilder ifrån mobilen, allt är bort och man vet inte hur man ska känna sig eller bete sig, det låter säkert dumt men det var det bästa jag kunde förklara.
Jag vet inte hur länge jag låg i sängen innan jag somnade men jag somnade iallafall till slut och vaknade inte förrän dagen efter av att mamma knackade och sa "snälla elvira" jag hade aldrig hört henne så här, hennes röst, den var hes och jag fick känslan av att hon saknade hopp, hur länge hade jag sovit egentligen? om mamma va såhär orolig måste det varit länge.

Jag förskte svara henne men kunde inte, jag kännde bara hur jag började skaka och hur kinderna blev klibbiga av tårar. Jag nästan sprang igenom mitt lilla rum till däörren och gjorde mitt bästa med att öppna den fort även om det blev ett misslyckande.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ella - 2 juli 2015 05:09

Det var sent och månskenet lyste som strålkastare på en justin biber konsert mot handtaget till dörren hem, jag andades in och tryckte långsamt ner handtaget, jag gick in och mamma kom springandes ut i hallen, hon kramade mig och sa lättat Elvira. Äv...

Av ella - 26 juni 2015 19:56

Han var tyst en lång stund sen sa han med låg röst "f-förlåt de-det var dumt" han vände sig om och gick fort därifrån och till min egen förvåning sprang jag efter honom, jag stoppade honom även fast han försökte gå förbi mig och sa "vi glömmer att de...

Av ella - 21 juni 2015 12:53

Filip satte sig bredvid mig på klippan och jag kände hur några tårarna långsamt började rinna ner för mina kinder, jag såg hur han tvekade lite innan han la armarna runt mig och jag kunde inte hålla tårarna inne nå längre, bara fler och fler började ...

Av ella - 20 juni 2015 17:21

Jag var trött och anfådd men jag stannade inte, jag fortsatte springa, fortsatte springa så fort jag kunde ifrån alla skratten. Jag sprang och sprang, igenom den täta skogen, jag kollade inte bakåt även fast jag ville jag bara sprang, ända tills jag ...

Av ella - 19 juni 2015 20:59

tjoo alla, på den här bloggen kommer jag att lägga ut noveller jag skriver. jag kommer antagligen att läga ut del för del och oregelbundet eftersom jag gör annat än att bara skriva. jag är bara 13 år så skriver kanske inte så bra men ni behöver inte ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards